فرمانده سپاه انصارالرضا(ع): مهم ترین شاخصه بسیجی شناخت حق و باطل است

مسیر حق زاویه دار نیست تابلویی است که می توان خود را ارزیابی کنیم
فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) بیان کرد: مسیر حق زاویه دار نیست و باید خودمان بدانیم که آیا در مسیر حق قرار داریم یا در مسیر باطل؟ مسیر حق تنها یک مسیر است و این خودمان هستیم که باید موقعیت خودمان را در این مسیر تنظیم کنیم.

برائت از باطل ما را در مسیر حق قرار می دهد
وی با اشاره به اینکه اولین حرکت در مسیر حق برائت است، گفت: این موضوع در شعار اساسی، مبنایی و درستکاری در بدو ظهور به بشریت ارائه شده است.
وی ادامه داد: به همان اندازه ای که ما در گفتار و رفتار احساس قلبی داریم که از دشمن دور هستیم به همان اندازه در مسیر حق قرار داریم، افزود: همان اندازه که در عمل و گفتار فاصله بین خود و باطل ایجاد کردیم به همان اندازه به حق نزدیک شده ایم.
وی با اشاره به اینکه حق تابلویی برجسته است که می توانیم خودمان را با آن ارزیابی کنیم، تصریح کرد: اگر ما زاویه 180 درجه از باطل فاصله گرفتیم می توانیم با توکل به خدا در مسیر ولایت حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه ممکن است کسانی در مسیر حق باشند اما حرکت آنها کند باشد ادامه داد: آن کسی که از مسیر حق زاویه می گیرد البته نا آگاه هستند نیاز به دستگیری دارند و بر اساس مبنای قرآنی نباید به کفر اعتماد کرد و به جای آن، باید به خدا توکل داشت.
نظری با اشاره به اینکه در هیچ شرایط و مقطعی دلیلی برای اعتماد به دشمن نداریم، متذکرشد: ما باید به خدا اعتماد کنیم و در مسیر حق محوری نباید دست نیاز به سوی دشمن دراز کنیم زیرا نصرت و عزت ما دست خداوند است و اینها تابلوهای روشنی است که ما می توانیم در مسیر حق ببینیم.

امروز تقابل انقلاب با دشمن یک تقال تمام عیار است
وی با اشاره به اینکه امروز نبرد و تقابل انقلاب اسلامی با باطل یک تقابل تمام عیار است، تاکید کرد: کارهایی که ما بسیجیان امروز برای نشر دستاوردهای انقلاب اسلامی انجام می دهیم توجه به شاخصه ها است.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) به چهار نبرد مهم و برجسته در حوزه های تقابل با دشمن اشاره و تاکید کرد: مهمترین آن حوزه فرهنگی است و وظیفه بسیجیان به عنوان پیشتازان ملت با توجه به شاخصه ها این است که بدانند چه کسی در مسیر حق و چه کسی در مسیر غیر حق است.
نظری متذکرشد: شخصی که عمل و گفتارش باعث به هم ریختگی فرهنگی جامعه در محیط بازار و یا دانشگاه می شود آن حرف و یا آن تدبیر در مسیر حق است نیست.
وی رابطه عقل و اعتقاد را یکی از شئونات دینی عنوان کرد و ادامه داد: این رابطه یک رابطه ناگسستنی است و نمی توانیم با گفتار و برنامه بدور از منطق و تدبیر ادعا کنیم که در مسیر حق هستیم؛ مسیر حق جایی است که ما اسرار بر حاکمیت دینی داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه امکاناتی که در اختیار داریم در بستر دین وحق است، گفت: باید به ابزاری که در اختیار دشمن است و به اعتقادات دینی خود توجه داشته باشیم.
وی پرداختن به مسائل فرهنگی را نسبت به همه موضوعات مختلف در جامعه مهم و اساسی دانست و تصریح کرد: حوزه اقتصادی حوزه دوم ما است که کشور را درگیر کرده و باید دراین باره کارهای زیادی در کشور صورت گیرد.

 فتنه گران حق ورود به درون نظام اسلامی را ندارند

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) حوزه سیاست داخلی را مهم دانست و تاکید کرد: مهمترین موضوع فتنه 88 است  که در اینجا دو نظریه در جامعه امروزی آن را برجسته می کند.
وی در نظریه اول فتنه را به عنوان خط قرمز نظام دانست و تاکید کرد:  فتنه گران با توجه به این اقدامات فتنه گری که کردند حق عبور به درون نظام را ندارند.
وی بیان کرد: نگاه دوم حادثه ای بود که بعضی از افراد گفتند گذشته ها، گذشته و خداوند بخشنده است و چرا موضوع را رها نمی کنید؟ حال ما چگونه حق و باطل را تشخیص دهیم بخصوص در بخش دوم ممکن است بر اساس جذابیتی که موضوع دارد افراد به آن طرف سوق داده شوند.

نگاه امامت و رهبری به موضوع فتنه یک نگاه اعتقادی و معنوی است
وی با بیان اینکه صاحب موضوع اول امام جامعه امام خامنه ای هستند، متذکرشد: ایشان در جلسات مختلف تاکید کردند که " فتنه یکی از  خطوط قرمز نظام است که به سه دلیل از سه زاویه به موضوع می توان نگاه کرد".
وی مهمترین زاویه در فتنه را، زاویه اعتقادی دانست و تاکید کرد: بعضی ها فکر می کنند که انگار مقام معظم رهبری حق شخصی دارند که باید به آنها بدهند و یا از روی بغض و کینه این حرف را می زنند.
نظری با بیان اینکه نگاه امامت و رهبری به موضوع فتنه یک نگاه اعتقادی و معنوی است متذکرشد: امام خامنه ای نظام اسلامی را یک امانت می دانند و نمی شود از گوشه و کنار امانت کم یا حذف کرد.
نظری نگاه دوم مقام معظم رهبری را نگاه امانتی دانست و عنوان کرد: رهبر انقلاب می دانند و می فهمند که ماهیت فتنه در جامعه وجود دارد و عقبه آن که در آن سوی مرزها حمایت می شوند هنوز وجود دارد و اگر توجه به آن نشود فتنه بیشتری در جامعه به وجود خواهد آمد.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) با اشاره به اینکه نگاه سوم رهبری در قبال فتنه گران اخلاقی است، ادامه داد:  اگر فتنه گری اشتباه کرد و راه اصلاح را در پیش برد و توبه کرد این دیدگاه مطرح می شود اما باید دید کدام یک از سران فتنه از کار خود اظهار پشیمانی کردند؟ و اگر امام حسین(ع) حر را پذیرفتند، حر ابراز پشیمانی کرد و بعد در دفاع از امام حسین(ع) به شهادت رسید.
نظری با اشاره به اینکه در تقابل گسترده و پیچیده حق و باطل خیلی ضرورت دارد که نگاه ما نگاهی عمیق ودقیق باشد، تاکید کرد: همه ما باید شاخصه های حق و باطل را مورد برسی قرار دهیم ودر مسیر حق حرکت کنیم.
وی عنوان کرد: باید حساسیت حضور در میدان را تقویت کنیم و در بسیج بر اساس تکلیف و رسالتی که داریم در همه امور زمینه و بستر حضور مردمی را در بسیج فراهم کنیم.
نظری با تاکید براینکه باید شجره طیبه بسیج را با حضور خود تقویت کنیم، گفت: بسیج یعنی حرکت در مسیر حق و در مسیر امامت و ولایت و آنچه که امروز دشمن از ان می ترسد بسیج است و تکلیف ما به لحاظ آمادگی های مبنایی و حضور در صحنه و عمل به تکلیف است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 8 آذر 1393برچسب:, | 9:0 | نويسنده : محمد کرامتی نژاد |