فتح بستان در عملیات طریق القدس – 1360 ش

victory bostan فتح بستان در عملیات طریق القدس   1360 ش

آسمونی : در چنین روزی در سال 1360 ه ش شهر بستان در عملیات طریق القدس از لوث وجود بعثی ها پاک شد .عملیات پیروز طریق‌‌القدس به همت رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفتم آذر سال 1360 ه ش در منطقه‌ی بستان با هدف آزاد‌سازی این شهر از لوث کفار بعثی ، انجام شد.

رزمندگان اسلام موفق شدند در این عملیات پیروزمند ، دویست و پنجاه کیلومتر مربع از مناطق اشغالی میهن اسلامی راآزاد سازند و پیروزی بزرگی را در جنگ تحمیلی برای ایران رقم بزنند. امام خمینی ره از این عملیات به فتح الفتوح یاد کردند. این عملیات با رمز یا حسین ( علیه‌السلام ) آغاز شد .

هدف عملیات آزاد سازی شهر بستان و تامین مرز و دسترسی به هورالهویزه بود . منطقه‌ی عملیاتی این عملیات نیز منطقه‌عمومی غرب شهرستان سوسنگرد و منطقه‌ی عمومی بستان بود . این عملیات چهارده روز به طول انجامید .

نتایج به دست آمده از این عملیات عبارت بود از :

آزاد سازی منطقه بستان ، قطع ارتباط بین نیروهای دشمن در شمال غربی و جنوب غربی خوزستان ( جاده فکه – جفیر )، آزادد‌سازی روستای منطقه و پنج پاسگاه مرزی ، تصرف و تامین تنگه چزابه ، تامین مرز مشترک و دسترسی به هورالهویزه و پاکسازی هشتصد کیلو متر مربع از لوث وجود دشمن .

تجهیزات منهدم شده‌ی دشمن در این عملیات ، شامل یکصد و هشتاد دستگاه تانک و نفربر وچند ین فروند هلیکوپترو هواپیما می شود . در این عملیات چهل و پنج گردان و گروهان از 12 تیپ و نیروهای کماندویی لشکر 5 مکانیزه دشمن نابود شد . همچنین در عملیات یاد شده تعداد کشته و زخمی‌های دشمن به بیش از سه هزار و پانصد تن رسید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 8 آذر 1393برچسب:, | 8:53 | نويسنده : |