نهم مهر ، روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی گرامي باد.

راههای بازداشت کودکان فلسطینی توسط صهیونیستهای اشغالگر


ارتش اشغالگر صهیونیستی و نیروهای امنیتی این رژیم برای بازداشت و زندانی کردن کودکان فلسطینی از راهها و روشهای گوناگون استفاده می‏کنند که در واقع می‏توان گفت، همه آنها نوعی ربودن کودکان از کوچه، خیابان و خانه و کاشانه آنان است!
البته همه اینگونه اقدامات وحشیانه و غیر انسانی توسط صهیونیستهای اشغالگر دارای جهت و هدفی مخرب است که این رژیم با برنامه ریزی دقیق و توطئه‏ای از پیش طراحی شده آنرا دنبال می‏کند.در اینجا برخی از راهها و روشهای وحشیانه و غیرقانونی بازداشت کودکان و در واقع ربودن آنان توسط نیروهای این رژیم ارایه می‏شود:
بازداشت و دستگیری ناگهانی و بی‏خبر کودکان و جوانان فلسطینی از خیابانها به محض پرتاب سنگ از سوی کودکان بسوی گشتی‏ها، خودروهای نظامی یا امنیتی صهیونیستهای اشغالگر. "ایهاب خمیس منصور" کودک فلسطینی از اهالی "بلاطه" در سال 1985 م از جمله آنها است.
بازداشت کودکان هنگام عبور از موانع ایست‏های بازرسی توسط نیروهای اشغالگر صهیونیستی به بهانه بازجویی از این کودکان بسبب شباهت نام آنان با یکی از افراد تحت پیگرد این رژیم که اسم‏شان در لیست رزمندگان جهادگر فلسطینی وجود دارد.
یورش مخفیانه و غافلگیرانه در شب یا نیمه‏های شب و ربودن کودکان و جوانان فلسطینی توسط نیروهای اطلاعاتی با هماهنگی با یگانهای ویژه ارتش صهیونیستی.
در این نوع عملیات وحشیانه نیروهای اطلاعاتی ویژه ارتش صهیونیستی که در بیشتر موارد از لباس مبدل عربی استفاده می‏کنند، رعب و وحشتی وصف‏ناپذیر در میان خانوارهای فلسطینی آن هم در نیمه‏های شب ایجاد کرده و در برابر کمترین مقاومت در هنگام بازداشت کودکان از سوی خانواده‏شان از گازهای سمی و اشک آور و در بیشتر اوقات اقدام به ضرب و جرح و تیراندازی با گلوله‏های پلاستیکی می‏کنند سپس کودک یا جوان بازداشت شده فلسطینی را به مکان نامعلومی منتقل می‏کنند که برخی موارد خانواده‏های آنان ماهها از فرزندانشان بی‏خبر می‏مانند!
نیروهای اطلاعاتی و یگانهای ویژه صهیونیستی در ساعت چهار بامداد، در تاریخ 2/ آگوست /2002 م برابر با 4/ مرداد ماه/ 1381 شمسی با یورش به خانه "سعید محمد سعید سمار" پس از ضرب و جرح خانواده این کودک و بهم ریختن خانه آنان با کمال وحشیگری، او را بازداشت و به مکان نامعلومی بردند.
"شاکر عزیز عزت عرار" کودک پانزده ساله فلسطینی از اهالی رام اللّه نمونه دیگر از کودکان بی‏گناه ومظلوم فلسطینی است که توسط نیروهای اطلاعاتی و یگانهای ویژه ارتش صهیونیستی در تاریخ 14/ دسامبر 2002 م به همان شکلی که در مورد سعید محمد سعید سمار و خانواده وی گفته شد، مورد یورش و ضرب و جرح قرار گرفته و پس از آن نیز به مکان نامعلومی منتقل شده است! نوع دیگر بازداشت کودکان فلسطینی را می‏توان از بازداشت کودک فلسطینی "عبداللّه سلیمان حشاش" بعنوان نمونه استفاده کرد. نیروهای اطلاعاتی با حمایت یگانهای ویژه ارتش اشغالگر صهیونیستی در ساعت چهار بامداد و در تاریخ 10/ آوریل/ 2003 میلادی برابر با 21/ فروردین ماه / 1382 شمسی با یورش به خانه کودک بی دفاع فلسطینی "عبداللّه سلیمان حشاش" از اهالی اردوگاه "بلاطه" و ضرب و جرح اهالی خانه وی را به همراه پدرش بازداشت و به مکان نامعلومی برده‏اند.شایان ذکر است، نیروهای صهیونیستی در اغلب موارد برای یورش و بازرسی خانه‏های بازداشت شدگان فلسطینی از سگهای قوی و دهشت‏انگیز که از آموزشهای ویژه پلیسی برخوردارند، استفاده کرده که این امر با تمامی قوانین و عرفهای بین المللی بویژه قوانین دفاع از حقوق بشر که جامعه بین المللی بخصوص اروپا و آمریکا مدعی آن هستند، مغایرت دارد!
برخورد مستقیم فیزیکی و جسمی با کودکان و افراد خانواده آنان و بخصوص استفاده از سگهای درنده و خطرناک پلیسی از سوی مؤسسه دفاع از حقوق بشر بطور واضح و آشکار مردود شناخته شده است.در جریان بازداشت کودک فلسطینی "محمود فدو" از اهالی اردوگاه جنین از همین سگها استفاده کردند که منجر به مجروحیت سخت این کودک از ناحیه ران پا بخاطر گازگرفتگی سگهای یاد شده گردید و چندین روز در بیمارستان بستری شده بود!
از سوی دیگر، استفاده از این سگها علاوه بر خطرهای جسمی برای افراد، بی‏تردید موجب حالت ناهنجاری روانی و روحی شدید را برای افراد بویژه کودکان آن هم در نیمه‏های شب، فراهم آورده که آثار بسیار وحشتناک آن در مدت طولانی و نامعین و سالهای متمادی در وجود و ذهن کودک باقی می‏ماند و در برخی موارد منجر به بیماری شدید روحی و روانی خواهد شد!!
مورد فوق در حقیقت نمونه ناچیز و بخش کوچکی از جنایات، قتل، غارت، خرابکاری، تجاوزات وحشیانه، اشغالگری، تخریب و بازداشت و...صهیونیست‏های اشغالگر علیه شهروندان فلسطینی است که گستردگی آنها چنان زیاد است که ارایه یکایک آنها کاری بسیار مشکل بلکه غیر ممکن به نظر می‏رسد!!
اقدامات نیروهای اشغالگر صهیونیستی برای انتقال کودکان فلسطینی به مراکز بازجویی‏ صهیونیستهای اشغالگر کودکان فلسطینی را پس از بازداشت با دستها و چشمان بسته برای بازجویی و در واقع شکنجه بطور مستقیم به مراکز بازجویی و تحقیق منتقل می‏کنند.
در هنگام انتقال کودکان به این مراکز با خودروهای خشن نظامی، نیروهای صهیونیستی از انواع توهین، هتک حرمت، استفاده از عبارات و کلمات زشت و رکیک علیه کودک و خانواده وی، ضربه وارد کردن به قسمتهای مختلف بدن کودک بویژه اعضای حساس وی و نیز از انواع شکنجه روحی و جسمی دیگر که ارایه همه آنها شرم‏آور است، رویگردان نیستند.
کودک فلسطینی "بلال محمد سعید السعدی" از اهالی جنین در ساعت چهار بامداد توسط نیروهای صهیونیستی بازداشت شد. نیروهای این رژیم محمد سعید السعدی را پس از بازداشت به پادگان سالم بردند و این در حالی بود که السعدی از ناراحتی شدید تنفسی رنج می‏برد، وی را در داخل اتاقی تاریک، نمور و کاملاً غیر بهداشتی قرار داده‏اند.
پس از مدتی اذیت، آزار و شکنجه‏های روحی و جسمی این کودک مظلوم و بی‏دفاع فلسطینی را به زندان النقب الصحراوی منتقل کردند. به گفته برخی از کودکان بازداشت شده در این زندان، از زمان بازداشت تا انتقال السعدی به زندان یاد شده که چند روز متوالی به طول انجامید، دست و پای السعدی با طناب پلاستیکی بسته بود و این امر منجر به تورم و زخمی شدن دست‏ها و پاهای سعید السعدی شده بود، بطوریکه نگاه کردن به اعضای متورم و زخمی این کودک بی دفاع فلسطینی هر بیننده و انسان آزاده را از عمق وجود متأثر و ناراحت می‏کرد.
آزار و شکنجه روحی و جسمی نیروهای رژیم اشغالگر بر السعدی آنچنان زیاد بود که این کودک فلسطینی هفته‏ها کابوس می‏دید و قادر نبود آرام گرفته و بخوابد!
صهیونیستها در مدت یاد شده السعدی را حتی از خوردن غذا، آب و قضای حاجت محروم کرده بودند که این امر بعدها علاوه بر ایجاد بیماری روحی، موجب بیماری‏های گوارشی و تنفسی وی شده است!!

بازجویی و شکنجه‏


رژیم دست نشانده صهیونیستی در چند دهه اشغال سرزمین فلسطین فرزندان این سرزمین را با انواع شکنجه مورد آزاد و اذیت قرار داده و اینگونه اقدامات وحشیانه در واقع سنتی دیرینه برای صهیونیستها شده است!
صهیونیستها کودکان را پس از بازداشت برای بازجویی به مراکزی همچون پادگان "عوفر"، "بیت ایل"، "عتصیون"، "سالم"، "قدومیم" "حواره" و یا یکی از مراکز به منظور بازجویی که زیر نظر مستقیم دستگاه اطلاعات و امنیت این رژیم است، منتقل می‏کنند.

انواع شکنجه صهیونیستها علیه کودکان فلسطینی‏


برای آشنایی بیشتر از اقدامات وحشیانه و شکنجه‏های وحشتناک صهیونیستها علیه کودکان فلسطینی، برخی از این شکنجه‏ها در پی ارایه می‏شود:
ضربه وارد کردن به نقاط مختلف جسم بویژه سر کودک.
این نوع شکنجه بسیار دیده و شنیده شده است که "حسن مصطفی النجار" از اهالی "الدهشیه" از آن جمله کودکانی است که صهیونیستهای اشغالگر به ناحیه مختلف بدن بویژه سر وی ضربات سنگین و غیر قابل تحملی وارد کردند.
این اقدام وحشیانه صهیونیستها منجر به بیماری مزمن و دردناک و طاقت فرسائی در ناحیه سر این کودک بی‏دفاع فلسطینی گردید.
استفاده از دستگاه مخصوص شکنجه که کودک را بشدت تکان داده و لرزشی شدید در تمامی اعضای وی ایجاد می‏کند، بگونه‏ای که کودک پس از مدتی هوش و حواس خود را از دست داده و به اغماء می‏افتد.
"مجدی عیسی" از اهالی "الخضر" در بیت لحم از جمله کودکان بازداشت شده فلسطینی است که بدین شکل توسط صهیونیستهای اشغالگر شکنجه شده است.
بستن دستها و پاه‏ها و اجبار کردن کودک به ایستادن یا نشستن به همان حالت بسته به مدت طولانی.
فحاشی و ناسزا نسبت به کودک فلسطینی بازداشت شده و تهدید آنها با تهدید کردن پدر و مادر و یا تهدید به تخریب خانه کودک این مورد نیز در بازداشتگاههای صهیونیستها معمول بوده و از این دست شکنجه‏ها در مورد بسیاری از کودکان اعمال شده که "ایمان عطیه ابو طبو" و "عواد محمد حمدان" از اهالی اردوگاه "بلاطه" از جمله آنان هستند.
- محروم کردن کودکان از استراحت و خواب و خوردن آب و مواد غذایی بمدت طولانی .
مجبور کردن کودکان بازداشت شده فلسطینی به پوشیدن پوشک مخصوص نوزادان.
قرار دادن کودکان فلسطینی در سلولهای تنگ، نمور و تاریک و انتقال صداهای گوش خراش بلندگوها به داخل سلولها به منظور آزار و اذیت و شکنجه روحی و روانی کودکان.
- انداختن کودکان بازداشت شده فلسطینی در سلولهای زندانیانی که به اسم "کنجشک‏های مزدور" معروف هستند.
در این سلولها که افرادی مزدور، مخرب،فاسد و معتاد به مواد مخدر هستند،به دستور و تشویق مسؤولان صهیونیستی در زندان، کودکان فلسطینی را تحت فشارهای مادی، روحی و اخلاقی و ضرب و جرح قرار می‏دهند تا بدین ترتیب روحیه مقاومت این کودکان معصوم و بی‏گناه کاسته و به گمان باطل خود آنان را به فساد و تباهی بکشند! رژیم صهیونیستی برای تحت فشار قرار دادن و درهم شکستن روحیه مقاومت کودکان بازداشت شده فلسطینی، آنان را از دیدار با خانواده، وکیل و حتی با انجمن‏های حقوقی ویژه در خصوص دفاع از زندانیان محروم می‏کنند.
بکارگیری سیستمی به اسم صندلی دروغ سنجی در هنگام بازجویی کودکان بی دفاع فلسطینی و ایجاد اضطراب و فشار روحی و روانی در این کودکان.
متمرکز شدن بازجویان صهیونیستی در پرسشهای خود با کودک بازداشت شده فلسطینی در مورد خانواده کودک و اجبار این کودکان به اعتراف کردن نسبت به کارهایی که هرگز خانواده‏شان مرتکب آنها نشده‏اند!
تهدید کودک به بی‏آبرو کردن وی و خانواده‏اش در محله‏ای که در آن زندگی می‏کنند و برخی تهدیدها و شکنجه‏های دیگر که ارایه آنها از حوصله این بخش خارج بوده و مطرح کردن آشکار آنها بی‏تردید موجب تشویش خاطر خوانندگان خواهد شد!
حقایق، آمار و ارقام‏ هشتاد و پنج درصد از کودکان بازداشت شده فلسطینی در زندانها و بازداشت‏گاههای صهیونیستی با انواع شکنجه مورد تعرض و آزار و اذیت قرار می‏گیرند.
مرکز آمار و اطلاع رسانی دشمن صهیونیستی در خصوص حقوق بشر به اسم "بیتسیلم" اعتراف کرد: "شاباک" دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی سالانه 1000 الی 1500 شهروند فلسطینی را بازداشت می‏کند که 85 درصد آنان مورد شکنجه و آزار قرار می‏گیرند و در این میان بخش قابل ملاحظه‏ای از بازداشت شدگان را کودکان تشکیل می‏دهند.
از آغاز انتفاضه الاقصی در سال 2000 میلادی، شمار کودکان فلسطینی که توسط نیروهای رژیم صهیونیستی بازداشت و زندانی شدند، از مرز 2000 کودک گذشته است.
از این 2000 کودک فلسطینی که از آغاز انتفاضه توسط صهیونیستهای اشغالگر بازداشت شده بودند، هنوز تعداد 350 نفر در بازداشتگاههای این رژیم واقع در اراضی اشغالی زندانی هستند که این امر بطور کامل با قوانین و عرفهای بین المللی مغایرت دارد.
در میان کودکان فلسطینی بازداشت شده که پیشتر بدانها اشاره شده است، 215 تن از آنان بطور موقت در بازداشت بسر برده و منتظر محاکمه از سوی دادگاه این رژیم هستند.
در این موارد قوانین بین المللی صریح و واضح وجود دارد که به موجب آنها هیچ انسانی بویژه کودکان بدون مراعات قوانین مربوط به محاکمه و محدودیت تعیین شده آن نباید محاکمه شوند و اینگونه محاکمه‏ها به رعایت قوانین ویژه در این زمینه مشروط شده و نیازمند رعایت آنها است.
- آمارهای مراکز فلسطینی نشان می‏دهد که نیمی از جمعیت فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه را کودکان زیر 16 سال تشکیل می‏دهند. لذا مشاهده می‏شود که در سرزمین‏های فلسطینی بیشترین تعرض و بازداشت صهیونیست‏های اشغالگر نسبت به کودکان فلسطینی متمرکز شده و این کودکان در خارج و داخل زندان مورد شدیدترین شکنجه‏ها و آزار و اذیت قرار می‏گیرند.
در واقع شمار کودکان فلسطینی که توسط نیروهای صهیونیستی بازداشت و مورد تعرض و شکنجه قرار گرفته‏اند، بیشتر از رقمهای ارایه شده توسط برخی مؤسسات حقوقی و بین المللی است.
عملیات بازداشت کودکان فلسطینی و شکنجه آنان در داخل زندان بویژه در دوران انتفاضه روبه افزایش بوده و رژیم صهیونیستی به بهانه‏ های مختلف از جمله فعالیت کودکان فلسطینی در سازمانهای سیاسی - نظامی فلسطینی و شرکت در انتفاضه و پرتاب سنگ آنان را وحشیانه بازداشت، شکنجه و حتی به شهادت می‏رسانند، بشکلی که گسترش بی دلیل اینگونه برخوردهای خشونت‏آمیز و غیر قانونی در حق کودکان در هیچ نقطه جهان و حتی در طول تاریخ بشریت سابقه نداشته است!!
- شمار کودکان فلسطینی در سنین 13-14 سال که توسط رژیم اشغالگر قدس بازداشت شدند، از 9/9 درصد در سال 1999م به 21/83 درصد در سال 2000 میلادی افزایش داشته است!
با بررسی پیرامون احکام صادره در حق کودکان فلسطینی متوجه خواهیم شد که این احکام در سال 2000 م به بعد نسبت به سالهای قبل افزایش چشمگیری داشته است.
در سال 2000 م در 66 مرحله صدور احکام در حق کودکان فلسطینی در طی 6 ماه در همین سال در واقع به 3/40 درصد می‏رسد این در حالی است که این درصد در مقایسه با احکام صادره دادگاههای نظامی رژیم صهیونیستی در مورد کودکان بازداشت شده فلسطینی در سال 1999 م که حدود نوزده و هشت دهم درصد و در سال 1998 م نیز تنها 9 درصد بوده است، افزایش چشمگیری را نشان می‏دهد.
البته این امر در سال 2001 و 2002 و 2003 میلادی همچنان رو به افزایش می‏باشد.
این آمار نشان می‏دهد که رژیم صهیونیستی با ادامه سیاست بازداشت، قتل و شکنجه کودکان فلسطینی قصد ریشه کن کردن جامعه بی‏دفاع فلسطینی را دنبال می‏کند.

کودکان فلسطینی و توافقنامه ‏های بین المللی‏


همانگونه که در قسمت اول بدان اشاره و تأکید شد رژیم صهیونیستی سالهای متمادی است که سیاست مخرب و گسترده‏ای را علیه کودکان فلسطینی آغاز کرده و با بازداشت، قتل و شکنجه کودکان فلسطینی به بهانه ‏های پوچ و واهی آنان را در ورطه خطر جدی قرار داده است.
آیا ممکن است که انسان آزاده، بیدار و دارای وجدانی آگاه، از بازداشت‏ها، شکنجه‏ها و شهادت‏های مظلومانه کودکان بی‏گناه فلسطینی در سرزمین آباء و اجدادی‏شان توسط اشغالگران صهیونیستی باخبر شده و در برابر اینهمه جنایاتی که این رژیم هر روز در حق کودکان بی‏دفاع فلسطینی مرتکب می‏شود، خاموش و بی‏تفاوت بنشینند؟!
بی‏تردید همگان می‏دانند که کودکان در تمامی کشورهای جهان دارای حقوقی هستند و در این کشورها قوانینی وجود دارد که از حقوق آنان دفاع کرده و این کودکان از زندگی طبیعی و امکانات سالم رفاهی برخوردار هستند.
البته جامعه جهانی بر اغلب قراردادها و قوانین بین المللی در خصوص حقوق کودکان آگاهی و اشراف دارد و این موضوع در مورد تمامی کشورهای جهان حتی رژیم صهیونیستی نیز صادق است.
اما به رغم امضای این قوانین رژیم صهیونیستی تمامی تعهدات خود در این زمینه را در مورد کودکان بویژه کودکان فلسطینی آشکارا نقض کرده است.
در ماده 37 قانون بین المللی دفاع از حقوق کودکان و در 3 بند پیاپی این ماده بطور واضح و روشن آمده است
بند اول: کودکان نباید مورد شکنجه و رفتارهای ناهنجار خشونت‏آمیز قرار گرفته و احکامی همچون اعدام و زندان برای کودکان ممنوع است، اگرچه آنان مرتکب جرمی شده باشند.
شایان ذکر است این قانون تنها در مورد اشخاص زیر 18 سال صادق است.
بند دوم: مطابق با ماده 37 کودکان نباید از امتیازاتی همچون آزادی و احترام انسانی محروم باشند بلکه باید همانند دیگر انسانهای بالغ با آنان رفتار و معامله شود.
بند سوم: هرگونه شکنجه و تهدید علیه کودکان نقض آشکار تعهدنامه بین المللی در خصوص حقوق کودکان بویژه حقوق مدنی و سیاسی محسوب می‏شود.
از جمله مواردی که توسط رژیم صهیونیستی در خصوص کودکان نقض می‏شود، محروم کردن خانواده‏ها از دیدار با کودکان‏شان در زندانها و بازداشت‏گاهها و نیز محروم کردن وکلای کودکان بازداشت شده از دفاع از آنان است.
آثار و پیامدهای بازداشت و زندان در کودکان فلسطینی پس از آزادی‏
بازداشت و زندان برای کودکان فلسطینی پس از آزادی پیامدهای طاقت‏فرسایی را به همراه دارد که به برخی از این پیامدها در پی اشاره می‏شود:
در زمینه آموزشی: بیشتر کودکانی که از زندانها و بازداشت گاههای رژیم صهیونیستی آزاد می‏شوند، بویژه کودکانی که بازداشت آنان از 70 روز گذشته است، مطابق با قوانین وزارت آموزش و پرورش تشکیلات خودگردان فلسطین قادر به ادامه تحصیل با همکلاسی‏های خود نیستند.
در زمینه بیکاری: بیکار ماندن کودکان آزاد شده از زندان و بازداشتگاه از بارزترین محدودیتهای زندگی آنان است.
در زمینه روانی و شخصیتی:بیشتر کودکانی که از بازداشت گاهها و زندانهای رژیم صهیونیستی آزاد می‏شوند، از اضطراب‏های عصبی و ناراحتی‏های روحی رنج می‏برند و دلیل آن‏
- ضعیف شدن این کودکان در برقراری رابطه با خانواده، دوستان و جامعه خود.
- عدم توانایی خانواده و دوستان در کنار آمدن با کودکی که از زندان یا بازداشتگاه صهیونیستی آزاد شده است. البته همه این مشکلات به رفتار غیر انسانی صهیونیستهای اشغالگر با کودکان فلسطینی در زندانها و بازداشت گاهها بر می‏گردد.
- از دیگر عوارض و تأثیرات منفی زندانها و بازداشتگاههای رژیم صهیونیستی بر کودکان فلسطینی، عدم تمرکز فکری و روانی کودکان و تأثیر منفی جو زندانها بر رفتار آنان است.
مورد دیگر ایجاد ضعف ذهنی و فکری در ادامه تحصیلات علمی است.
وضعیت نامناسب بهداشتی و درمانی کودکان فلسطینی در بازداشتگاهها
صهیونیستها اسرای فلسطینی بویژه کودکان را از درمان اساسی برای بیماری محروم کرده و برای درمان آنان غیر از مسکن از داروها طبق مجوز و دستور پزشک استفاده نمی‏کنند و حتی آنان را از غذایی مناسب و بهداشتی در دوران بیماری محروم می‏کنند.
برخی بیماران فلسطینی در دوران اسارت خود، ماهها منتظر می‏مانند تا مورد معاینه پزشک متخصص و یا تحت درمان اساسی قرار گیرند و انتظار برخی از اسرا تا پایان مدت اسارت‏شان به طول می‏انجامد و برخی زندانها مانند زندان "عسقلان" و "نفحه" هر سال یک بار پزشک برای معاینه و درمان اسیران بیمار به این زندآنها می‏آیند.
مؤسسات حقوقی که در راستای بهبودی اوضاع اسرای فلسطینی تلاش می‏کنند، بارها تأکید کردند که اسرا در زندانهای صهیونیستی از بیماریهای متعدد و مزمن رنج می‏برند و این زندانها دارای امکانات بهداشتی و درمانی نیست، اما هرگز پاسخ مثبتی از سوی مسؤولان صهیونیستی و حتی محافل بین المللی همچون صلیب سرخ جهانی و سازمانها و مؤسسات بین‏المللی دفاع از حقوق بشر و زندانیان دیده نشده است.

از جمله بیماریها


بیماری‏های معده و پوستی مزمن و دردناک.
بیماری چشم و گوش که در برخی موارد منجر به عفونی شدن گوشها و چشمان آنان شده و در بیشتر این نوع موارد بسبب ضربات و شکنجه از سوی نیروهای صهیونیستی در زندآنهابوجود آمد.
ناراحتی کلیه‏ها، قلب و تنگی نفس و آلازی‏های مزمن و طولانی که در برخی موارد منجر به شهادت اسرای فلسطینی شد.
دیسک کمر، گردن و مهره‏های پشت و نیز ریزش موهای سر و صورت.
دردهای عضلانی ممتد و مزمن و نیز بیماری قند و ضعفهای شدید جسمی‏
سرطان‏ها از انواع مختلف و بیماریهای حاد روحی و روانی که در نهایت کشنده و طاقت‏فرسا است.

بازخوانی شهادت "محمد الدوره"؛برگی از تاریخ جنایات ننگین صهیونیستها


خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: رژیم صهیونیستی در اول اکتبر سال 2000 جنایت ننگینی را مرتکب شد که پس از گذشت 11 سال از خاطره ها محو نمی شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، فردا نهم مهر مصادف با اول اکتبر سالروز شهادت محمد الدوره نوجوان فلسطینی است که به دست نظامیان سنگدل رژیم صهیونیستی به ضرب گلوله به شهادت رسید.

شهادت محمد الدوره برگ دیگری را به جنایات ننگین رژیم غاصب صهیونیستی افزود جنایتی که در آن چگونگی شهادت مظلومانه یک نوجوان فلسطینی هرگز از ذهن محو نمی شود.

11 سال پیش در اول اکتبر سال 2000 در روزهای ابتدایی انتفاضه دوم موسوم به انتفاضه الاقصی محمد الدوره به همراه پدرش قصد رفتن به منزل را داشت که در منطقه "نتساریم" در نوارغزه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

نظامیان صهیونیست به مدت 45 دقیقه در حال تیراندازی به سوی فلسطینی ها بودند و پدر محمد الدوره برای حفاظت از فرزندش وی را در پشت خود پناه داده بود، اما در نهایت توسط دژخیمان تا بن دندان مسلح رژیم اسرائیل به شهادت رسید.

تصویر کشته شدن محمد هنگامی که در پشت پدر خود مخفی شده بود توسط تصویربردار عرب شبکه 2 فرانسه ضبط و از این شبکه پخش شد.

این تصاویر به سرعت از شبکه های خبری سراسر جهان پخش شد و بار دیگر خشم ملتهای جهان از جنایات رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

سالروز شهادت محمد الدوره به روز همدردی و همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نامگذاری شد و این نوجوان 12 ساله به عنوان نماد انتفاضه دوم فلسطین مطرح شد.



رژیم صهیونیستی که در طی 6 دهه اشغالگری در فلسطین همواره درصدد توجیه یا تکذیب جنایات خود بوده است این بار نیز مدعی شد که فیلم مذکور جعلی بوده و در راستای خدشه دار کردن وجهه بین المللی ارتش این رژیم طراحی شده است.

کشته شدن "راشل کوری" فعال صلح آمریکایی در نهم مارس 2002 توسط بولدوزرهای اسرائیلی که قصد ممانعت از تخریب منازل فلسطینی ها را داشت، بمباران مدارس در جریان جنگ 22 روزه غزه در سال 2008 و 2009 و حمله به کاروان حامل کمکهای بشردوستانه به نوارغزه موسوم به کاروان آزادی و کشتار سرنشینیان آن در سال 2010 از نمونه جنایات رژیم اسرائیل پس از شهادت محمد الدوره است که با گستاخی تمام در برابر دیدگان جهانیان به وقوع پیوست. جنایاتی که بر اساس سیاست اسرائیلی ها در صورت رسانه ای شدن تکذیب یا توجیه می شوند.

در واقع صهیونیستها در حالی این جنایات را مرتکب شده اند که بر اساس کنوانسیون ژنو حقوق زنان و کودکان در زمان جنگ و اشغال یک کشور باید حفظ شود. همچنین در پروتکل الحاقی که در سال 1977 به این کنوانسون اضافه شد چگونگی رسیدگی به جرایم مربوط به تجاوز و قتل کودکان، نوجوانان و زنان و محاکمه متجاوزان در دادگاه های جنایتکاران جنگی مطرح شده است.

اما متاسفانه قوانین بین المللی در همه موارد و به طور یکسان رعایت نمی شود و با استانداردهای دوگانه ای با آنها برخورد می شود. رژیم اسرائیل یکی از این نمونه ها محسوب می شود که پا را از قوانین بین المللی فراتر گذاشته است و بدون هیچ واهمه ای از عواقب منفی و دغدغه محاکمه در دادگاه های بین المللی هر از گاهی صفحات ننگین تاریخ جنایات خود را قطورتر می کند.

ادامه کشتار، ترور و سرکوب در اراضی اشغالی فلسطین که ماهیت رژیم صهیونیستی طی 6 دهه گذشته با آنها خو گرفته است باید رهبران تشکیلات خودگردان و سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) را به این فکر وادارد که مذاکرات سازش با رژیم اسرائیل و دیگر گزینه های به اصطلاح دیپلماتیک در مجامع بین المللی گستاخی روزافزون رژیم صهیونیستی و کشتار کودکان و نوجوانان فلسطینی را در پی خواهد داشت و هیچ چیز جز سلاح مقاومت نمی تواند حقوق ملت فلسطین را احیا کند و مانع از جنایات صهیونیست ها شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 8 مهر 1393برچسب:, | 10:56 | نويسنده : |